В Україні за даними Олега Назаренка (Голови Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів) налічується близько 2,5 млн автомобілів з іноземною реєстрацією. Розглянемо питання отримання страхової виплати у разі пошкодження авто на єврономерах у ДТП на території України.
1) Однією з головних проблем є втрата права на страхове відшкодування. Ні для кого не секрет, що власником такого автомобіля де-юре є інша особа. У більшості випадків такі автомобілі продають в Україні посередники разом з довіреністю на право керування автомобілем. Але питання в наступному – чи передбачає таке доручення право на отримання страхового відшкодування? В абсолютній більшості випадків, з якими ми стикалися, таких повноважень у «фактичного власника» в Україні немає. Відповідно це виключає можливість отримати страхове відшкодування, якщо автомобіль буде пошкоджений на території України. Так як відповідно до Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» отримати відшкодування може або потерпілий (власник авто де-юре) або його законний представник. І тут починаються проблеми. Багато хто намагається знайти посередника, який продав автомобіль, а зв’язку з ним немає і відповідно можливості оформити довіреність теж немає. Бувають і інші ситуації, коли посередник є, а оформити потрібний документ він не може. Так, наприклад, автомобіль оформлений на компанію в Прибалтиці, яка до моменту ДТП вже закрилася.
2) Іншою проблемою є суттєва втрата відшкодування на великих збитках. Практично всі «фактичні власники», хто потрапляв у ДТП стикалися з проблемою копійчаної виплати і вирішити проблему так і не змогли. Справа в тому, що в більшості таких випадків допомогти не зможе навіть досвідчений спеціалізований юрист. Чинне законодавство України, яке регламентує оціночну діяльність, передбачає визначення ринкової вартості автомобіля виходячи з цін країни його реєстрації. Відповідно, кожен плюс – мінус сам розуміє середню ціну. Це ціна, за яку він купив в Україні такий автомобіль за вирахуванням доходу посередника. Тобто, якщо брати середній ціновий діапазон – це 1000 – 3000 Євро. А ось вартість відновлювального ремонту розраховується за поточним українськими цінами. І проблема в тому, що на великому збитку вартість ремонту в Україні істотно перевищує вартість самого автомобіля (якщо брати ціну у країні реєстрації). Відповідно до українського законодавства такий випадок визнається фізичним знищенням транспортного засобу. А це передбачає особливий порядок розрахунку страхового відшкодування. На підставі Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» страховик проводить виплату в розмірі різниці між вартістю авто до ДТП (ми вже писали як визначається ринкова ціна) і його вартістю після ДТП (тобто придатних залишків) . Так ось, весь фокус у тому, що вартість залишків також буде визначатися з поточних українських цін на аналогічні автомобілі з українською реєстрацією. Вочевидь, що вони в рази дорожче, отже і залишки будуть істотно дорожче. А якщо віднімати залишки з ціни в країні реєстрації, то відповідно розмір відшкодування істотно знижується. І оскаржити це практично неможливо.
Джерело (рос.): goo.gl/CsdWa7
ФінансСервіс – вирішення проблем зі страховими виплатами.