fbpx

ISURE.in.ua

Після новини про введення в Україні системи прямого врегулювання збитків з 01 грудня 2016 року спробуємо розібратись з її недоліками. Що робити користувачу – обрати компанію з прямим врегулюванням чи залишитись у своїй страховій без прямого врегулювання?

Пряме врегулюванняСистема прямого врегулювання вводиться з 01 грудня 2016 року незалежно від того, коли був укладений поліс автоцивілки. Терміном на два роки. Страхові компанії –учасники: «АХА Страхування», «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ», «ПЗУ Україна», «ВУСО», «УАСК  АСКА», «ОРАНТА»1, «ПРОСТО-страхування», «УНІКА», «ПРОВІДНА», «ІНГО Україна», «Універсальна», «Міжнародна СК», «КРЕДО», «АСКО-Донбас Північний», «Колоннейд Україна», «БРОКБІЗНЕС», СО «Іллічівське».

1- 27.10.2018 СК Оранта вийшла з угоди про пряме врегулювання.

Зверніть увагу, що СО «Іллічівське» позбавили всіх ліцензій, згодом з’явилась інформація, що страховик вийшов з проекту.

Недоліки прямого врегулювання для користувача:

  • Ймовірно, що тільки 25% ДТП можна владнати за допомогою прямого врегулювання.
  • Текст угоди відсутній у вільному доступі, а дані різних статей в Інтернеті мають протиріччя. Дивіться джерела в кінці статті.
  • Страхувальник не підписує жодного додаткового договору про пряме врегулювання зі страховою компанією з переліком послуг, тільки звичайний поліс автоцивілки. Якщо страхова компанія залишить проект з прямого врегулювання, то вона не зобов’язана нічого потерпілому.
  • Основний недолік – не затверджено на законодавчому рівні. Як і проти кого відстоювати свої інтереси в суді і скільки це буде коштувати?

Недоліки системи прямого врегулювання збитків для страхової компанії:

  • Перші розрахунки з виплат між учасниками проекту відбудуться у березні 2017 року після подачі звітності. Відповідно, виплати з прямого врегулювання – це просто «застава» власних коштів страхової. Добре, щоб їх вистачило. Якщо ні – в першу чергу «втик» отримають продавці. Але ж страхові компанії не хочуть платити підвищені комісійні агентам, отже значного і миттєвого приросту продажів не відбудеться. А агент на трасі думає про комісійні у 60%, а не про зручність та надійність страховки автовласника.
  • В МТСБУ уточнили, що до отримання виплати потерпілий зможе змінити своє рішення. Наприклад — якщо страхова, до якої він спочатку звернувся, довго не виплачує відшкодування або нарахувала до виплати меншу суму, ніж очікував автовласник. Я передбачаю, що у відділах виплат просто почнеться паніка, а бухгалтери просто забухають. Наші страхові компанії економлять на виплатах. Що під проект хтось набирає додатковий персонал? І з’являється чудова можливість не отримати жодної виплати  на підставі найефективнішого способу комунікації з клієнтом – «відфутболювання»: ти ж спершу звернувся туди, там вже й отримуй виплату.
  • Взаєморозрахунки за страховими випадками до 50 тис. грн, будуть здійснюватися згідно з середньою сумою збитку за попередній період. Якщо ж страхова виплатила потерпілому 50-100 тис. грн, тоді СК винуватця аварії компенсує точну суму. В МТСБУ не виключають, що за підсумками першого року схема взаєморозрахунків за середньою сумою збитку буде припускати викривлення на рівні 5-7%: хтось отримає від колег більше, ніж він виплатив потерпілим, хтось менше. У виграші будуть компанії, які працюють переважно в регіонах: автопарк там старіше, ніж у великих містах, тому сума виплат — менше середньої на ринку. А страховики, які в основному працюють в обласних центрах, будуть нести збитки. Ефективність системи прямого врегулювання полягає в реальних виплатах учасників. За офіційними даними, лише 4 компанії з 16, які заявили про участь у проекті, здійснюють виплати без порушень передбачених законом строків. Я б не була настільки оптимістичною, компанії просто залишатимуть проект. Страхові люблять нових клієнтів, але в яких не було збитків. Навіть те, що ти потерпілий у ДТП, деякі андерайтери-перфекціоністи вважають заплямованою репутацією (бо не зміг уникнути ДТП, «підставився»). Значить ще не достатньо водійської майстерності, аби залучати такого водія до портфеля страхової компанії.

Висновок:

Я боюся, що пряме врегулювання збитків у такому форматі як воно діє зараз – це просто маркетингова «фішка», щоб перетягнути трошки клієнтів у конкурентів. Наприклад, і без прямого врегулювання ніхто не заважає Саламандрі виплачувати швидше всіх на ринку. А от ДІМ страхування,яка має спільного з Саламандрою акціонера, платить найдовше. Не соромляться Оранта і Провідна пропонувати своїм клієнтам пряме врегулювання і отримувати найбільшу кількість скарг.

Щоб удосконалити систему виплат з автоцивілки, на мою думку, треба радикальніші методи (наприклад, забирати ліцензію, якщо виплати більше 365 днів, скоротити терміни виплат з 90 до 30 днів), але чи підуть бджоли проти меду?

Тому раджу пункт «пряме врегулювання» не ставити за основу при виборі страхової компанії з автоцивілки.

Бажаю удачі у виборі автоцивілки, яка підходить саме Вам!

Джерела статті:

Новини на сайті МТСБУ http://www.mtsbu.ua/ua/presscenter/news/119337/

Стаття на Економічній правді http://www.epravda.com.ua/publications/2016/11/23/611892/