Ринок страхування – досить консервативний, про це свідчить історія Фредді Макнамара, засновника застосунку Cuvva (Единбург, Шотландія) з продажу «автоцивілки» у Великобританії.
Фредді запустив свій бізнес у 2015 р., після 2-х років переконань андеррайтерів (це посадові особи страхової компанії, які відповідають на питання чи страхувати певний ризик та за якою ціною) та інвесторів.
Ідея створення програми Cuvva з’явилась у Фредді в 2013 р. Тоді в барі він обговорював з другом можливість позичити свою машину.
«Це було смішно, що позичити машину на годину не можливо через складності отримання короткострокової страховки. Я можу замовити Uber або Deliveroo до будинку, але я не можу купити страховку на короткий період швидко».
Заснований в Единбурзі, Cuvva дозволяє придбати pay-as-you-go-страховки (погодинну страховку на період їзди) через застосунок. Це альтернатива оплати єдиної річної страховки.
Ціни починаються від £7,80 на годину і вище. За такої моделі бізнес-проект продав вище 1 млн годин автострахування. Стартап претендує стати першою компанією, яка запустила страховий продукт, що працює через застосунок.
Дракони і дух консерватизму
Страховий ринок Британії – найбільший у Європі і третій за величиною в світі, який оперує сумою £1,8 трлн вкладень щороку. Незважаючи на те, що цей фінансовий ринок давно склався, в ньому протягом багатьох років домінують кілька великих гравців.
За словами Макнамари, страхування – дуже консервативний ринок, і нова пропозиція на ньому належним чином оцінюється не відразу.
«Короткострокові поліси ніколи ще не продавалися менш ніж за 24 години і ніколи через додаток. Таким чином був переосмислений спосіб продажу автомобільних страховок», – говорить засновник проекту.
Рік пішов на переконання андеррайтерів і вибудовування необхідної для підтримки бізнесу комунікації.
«Щоб залучити андеррайтерів, ми повинні були продемонструвати, що можемо захиститися від проблем, пов’язаних з продажем погодинного страхування», – говорить Фредді.
Технологія – ключ до всього.
Макнамаре довелося побудувати систему, здатну точно оцінити ризик і зробити попередню перевірку клієнтів з урядовим відомством – DVLA (агентство з ліцензування водіїв транспортних засобів).
Коли поліс укладений, оповіщення про це направляється до бази даних застрахованого автотранспорту, що використовується поліцією.
Також перевіряються індосаменти (передаточний напис, що засвідчує перехід прав за цим документом до іншої особи) та історія претензій. На все це потрібен час.
Перші страховки були продані через два роки після заснування бізнесу.Також запуск стартапу був досить витратним. Макнамара зібрав £2 млн на початковому етапі, нещодавно ще близько £1,5 млн. Серед спонсорів проекту – Techstars Ventures (венчурний фонд), Seedcamp (фонд посівного інвестування), Нік Хангерфорд (засновник сервісу онлайн інвестування Nutmeg), Ян Хогарт (засновник SongKick, софта з пошуку концертів та продажу квитків). Макнамара зазначає: попервах залучати інвесторів було непросто через відмінності в баченні роботи страхового ринку.
Поряд з короткостроковими полісами (від 1 години до 28 днів) додаток також пропонує страхування тим, хто вчиться їздити (від £12,73 за годину), поліси за зниженими тарифами, які збільшуються, коли автомобіль використовується (на відміну від припаркованого авто). В останньому випадку клієнти оплачують £10–£30 місячної підписки, плюс від £1,20 в годину, коли ведуть машину. Вони також можуть отримати бонус після 12-місячної підписки.
Cuvva бере комісію і £1,20 плати з продажу кожного поліса. За твердженням засновника, у деяких випадках модель підписки може заощадити водієві до 70% від вартості річної премії, яка нині зросла до £462. Погодинна страховка допомагає економити, оскільки водії платять тільки коли їм потрібно.
Майбутнє проти драконів і динозаврів
Макнамара пророкує, що клієнти з часом потребуватимуть більшого, оскільки технології роблять можливою персоналізацію та сприяють популяризації економіки спільного використання.
«До презентації Deliveroo (додаток для замовлень і доставки ресторанної їжі) можливостями їжі вдома були: приготувати самостійно чи замовити китайську їжу або піцу, почекати незрозумілу кількість часу, проковтнути якесь невірне замовлення, – каже Фредді. – Зараз можна обрати серед сотні ресторанів і робити це з мобільного телефону натискаючи кнопки».
«Ми вважаємо, що Cuvva – майбутнє автомобільного страхування, – продовжує Макнамара. – Тому що люди хочуть бути застрахованими тільки тоді, коли сидять за кермом – як своєї машини, так і чиєюсь, адже в тренді спільне використання активів».
Від себе зазначу, що дане автострахування можливе і в Україні, треба тільки здолати недовіру страхової компанії до клієнта, а також ускладнити отримання страхових виплат шахраями. Можливо почати не з обов’язкового страхування відповідальності власників наземних транспортних засобів (автоцивілки), а з експрес-КАСКО від ДТП. Огляд авто робити дистанційно через відео-зв’язок. Страхову суму поставити мінімальну 50 000 – 100 000 грн. Та почати б хоча б з власної бази клієнтів, що безперервно страхуються роками.